Over ons

Fotoclub Het Derde Oog is een kleine groep enthousiaste vrijetijdsfotografen die in clubverband hun plezier in de fotografie willen delen en verdiepen. Onze vriendschappelijke en ontspannen clubsfeer vinden we heel belangrijk, mede omdat dit bijdraagt aan de creativiteit van de leden. Ieder seizoen wordt er met zorg een afwisselend clubprogramma samengesteld met foto-opdrachten die een uitdaging biedt aan de groep die uit gevorderde en minder gevorderde fotograferen bestaat. Tijdens de thema avonden worden de ingeleverde foto’s besproken. Deze fotobespreking is heel belangrijk en vindt op een eerlijke en respectvolle wijze, in een open discussie met alle aanwezige leden plaats. Naast deze thema avonden organiseren we ook doe-avonden en foto uitjes naar bijzondere locaties. En we vinden het leuk om exposities te bezoeken zodat je je camera ook eens thuis kunt laten.

Uiteindelijk gaat het om de creativiteit
Fotoclub Het Derde Oog probeert de nadruk op de creatieve fotografie te leggen. De technische kant van de fotografie, de cameravaardigheid, is een middel om (creatieve) foto’s te kunnen maken en dus geen doel op zich. Als u deze cameravaardigheid onvoldoende of in het geheel niet beheerst kunt u evengoed lid worden. Tijdens clubavonden zijn we graag bereid om het een en ander uit te leggen. Maar Fotoclub Het Derde Oog kan sinds kort een basiscursus belichten aanbieden. Tijdens deze cursus leert u de principes van het belichten en we leggen uit hoe u die toepast op uw camera. Dit doen we één op één of met maximaal twee cursisten tegelijk. Hiervoor nemen we de tijd, net zolang tot u het volledig begrijpt. De basiscursus belichten is gratis en alleen toegankelijk voor leden.